Samenwerking met Willem II

Groep 8 van bassischool Hubertus gaat samenwerken met Willem II. Het doel van de samenwerking is om kinderen te laten zien wat gezond eten is en om te laten zien wat een voetballer eet. Er zijn 9 lessen en na elke les krijgen we een vlogopdracht van een Willem II speler. Steeds gaan een paar kinderen thuis aan de slag met het maken van een vlog. Als ze willen dan mogen ze daarbij een selfiestick lenen van school. Bij de eerste vlog moest je jezelf en je klas voorstellen. Bilaal, Tugra, Wissal en Laila hebben de eerste vlog gemaakt. (Zie vlog één hieronder)

Voor de tweede vlogopdracht moest je een gezond recept maken en stap voor stap uitleggen wat je ging doen en wat de ingrediënten zijn. Nisa heeft groentechips gemaakt. (Zie vlog 2 hieronder.)

Voor de derde vlogopdracht maakten we smoothies van overgebleven schoolfruit en schoolmelk. In de smoothies gingen: appels, peren, sinaasappels en watermeloen. Het fruit was niet meer zo vers en dus niet meer zo lekker, maar door een smoothie van te maken is het nog super lekker en hoef je niks weg te gooien. Zo helpen wij mee om voedselverspilling tegen te gaan. (Zie vlog drie hieronder)

We zitten er lekker in dus we hopen dat we winnen want de winnaar mag met de hele klas naar een wedstrijd van Willem II. De winnende vlog wordt dan voor de wedstrijd en in de rust op de grote schermen afgespeeld.

Vlog 1: Kennismaking

Vlog 2: Kookvlog