Hoe plaats je een artikel?

Welkom op de pagina voor schrijvers. Hier staat de uitleg hoe je zelf een tekst kunt schrijven voor de website van het Kinderpersbureau. Voordat je dit kan doen, moet je je eerst aanmelden. Je krijgt dan een account zodat je zelf een bericht kunt schrijven voor op de site. Je kunt dit via teams vragen aan meneer Bob. Als je dat gedaan hebt kun je hieronder lezen hoe je zelf een artikel kunt schrijven voor de site. Je kunt zelfs een afbeelding toevoegen.

Hieronder zie je het startscherm wanneer je bent ingelogd bij WordPress.

Volg de groene pijlen om een nieuw bericht te maken.

Nu kun je beginnen met schrijven. Bedenk eerst een goede titel voor jouw artikel. Daaronder schrijf je jouw tekst.

Hier zie je een voorbeeld hoe het er dan uit ziet.

Nu kun je een afbeelding toevoegen om jouw artikel leuker te maken. De groene pijlen wijzen je de weg hoe je dit doet.

Let op! Open eerst een nieuw tabblad en laat WordPress open staan. Je hebt dus twee tabbladen open staan.

Je ziet hieronder een nieuw tabblad in je internetbrowser. Zoek via een zoekmachine (bijvoorbeeld Google of Duckduckgo) een afbeelding voor jouw artikel. Als je die gevonden hebt volg je de groene pijlen en tekst om de afbeelding bij jouw artikel te zetten.

Let op! De afbeelding die je kiest moet bij het onderwerp van je tekst passen. Daarnaast moet de afbeelding voor alle leeftijden geschikt zijn.

Nu ga je weer terug naar het tabblad met WordPress.

Je bent klaar! Je hebt jouw artikel naar de redacteur verstuurd. Hij of zij controleert jouw bericht en kan deze op de website van het Kinderpersbureau zetten. Je krijgt een bericht als jouw artikel online staat.