Op naar de finale!

Maandag 29 november is de schoolfinale van de voorleeswedstrijd van Bs. Hubertus. Afgelopen week zijn de klassenrondes geweest waarin werd bepaald wie er van iedere klas door mocht naar de finale. De trotse winnaars stellen zich graag aan jullie voor en vertellen alvast iets over het boek dat ze hebben gekozen.

Succes met de laatste voorbereidingen en tot maandag, toppers!

Ashraf groep 5:
Ik ga voorlezen uit Bob Popcorn van Martijn van der Linden. Bob popcorn is een maiskorrel en Alice heeft hem ontdekt toen ze op een dag popcorn ging maken. Hij was de enige die niet plopte. Het boek gaat over dat Bob en Alice dikke vrienden zijn. Zij hebben een geheime missie: stiekem popcorn uitdelen.
Dit boek heb ik zomaar gekozen want het leek me leuk. Ik hou heel erg van voorlezen en mijn zus heeft al een keer de voorleeswedstrijd gewonnen op deze school. Een goed voorbeeld dus.

Hafssa groep 5:
Mijn voorleesboek heet de Heksen van Roald Dahl. Het gaat over echte vrouwen die heksen blijken te zijn. Het is een spannend boek omdat het over heksen en magie gaat. Juf Dorien heeft hem al aan onze klas voorgelezen en toen wilde ik hem nog een keer zelf lezen. Voorlezen vind ik heel heel heel leuk. Je leest dan heel anders dan wanneer je zelf leest.

Imraana groep 6:
Mijn boek heet Het leven van een Loser deel 1 van Jeff Kinney. Deze boeken kennen jullie waarschijnlijk wel. Ze gaan over bram en zijn avonturen op school. Zijn vriend heet Theo. Hij maakt allerlei grappige dingen mee en minder leuke dingen. Hij vind het zelfs een hel op de middelbare school. Ik koos dit boek omdat ik het heel leuk vind. Soms moet ik er erg om lachen. Voorlezen vind ik leuk omdat ik het dan aan andere kan laten horen.

Solei groep 6:
Amari en de nachtwachters van B.B.Alston is het boek waaruit ik ga voorlezen. Dit dikke boek vol spanning en magie vind ik leuk omdat er veel gebeurd. Ik vind het heel leuk om over een toverwereld te lezen. Voorlezen doe ik graag maar ik vind het wel spannend.

Lina groep 7:
Ik ga voorlezen uit Planeet Omar van Zanib Mian. Het gaat over Omar en zijn gezin. Hij gaat naar een nieuwe school maar hij haat verandering. Het is een grappig boek vol met plaatjes. Ik doe voor het eerst mee met de voorleeswedstrijd. Lezen vind ik leuk. Ik doe het al van kleins af aan.

Ayaanle groep 8:
Mijn voorleesboek heet de avonturen van Max Kruimel. De auteur is Rachel Renee Russell. Het is deel twee. Het boek gaat over Max en Evi. Ze gaan proberen dieven tegen te houden die van plan zijn om computers te stelen. Deze boeken vind ik zelf heel leuk. Omdat het meer delen heeft kun je steeds doorlezen en dat maakt het leuker. Ik vind de boeken een tip voor anderen dus ik hoop dat ze het na de voorleeswedstrijd ook willen lezen.

Amin groep 8:
Ik ga voorlezen uit de GVR van Roald Dahl. Het boek vind ik zelf leuk en ik denk dat veel kinderen het leuk vinden. Het gaat over een weesmeisje die een reus ontmoet. Hij neemt haar mee en samen beleven allerlei avonturen.
Voorlezen vind ik leuk want dan kan ik anderen enthousiast maken over het boek. Ik wil kinderen proberen te raken met het verhaal. Presenteren ben ik al gewend.

2 gedachten over “Op naar de finale!”