Hubertus Got talent!

Keuzevakken

De afgelopen twee woensdagen mochten de kinderen van de bovenbouw kiezen welke vak ze willen doen. Ze konden kiezen tussen Koken, knikkerbaan, sport en spel en Bee Bots. Hier onder hebben we uitgelegd wat de kinderen gedaan hebben.

Rappen met meneer Martijn

Eerst zochten we een beat daarna schreven we een eigen tekst. We probeerden de zinnen te laten rijmen. Daarin gingen we op zoek naar de juiste flow bijvoorbeeld een zin met 4 woorden en daarna nog een zin met 4 woorden, zodat je er goed in zit. Aan het einde mocht je je rap aan elkaar laten zien/horen. Dit is een voorbeeld deze rap is van Ayman (groep 7): Ayman de superman en me mattie is batman.

Sport en Spel met juf Rianne

Ersan (groep 7) vertelt over Sport en Spel.

Samen met iedereen die had gekozen voor sport en spel liepen we naar het Westerpark. Eerst deden we een tikspel genaamd Vuur, Water, Spons. Hierbij wint vuur van spons, spons van water en water van vuur.

Daarna gingen we basketballen. Er waren grote teams het werd 16-0. Daarna maakten we nieuwe teams waardoor het leuker en eerlijker was. Het werd toen 9-2 voor het team van Ersan.

Koken met juf Malu en juf Jeske

We hadden keuze uit twee dingen om te koken. De eerste is fruitsalade, de tweede is wraps. Voor de fruitsalade hadden we allerlei soorten fruit gebruikt zoals: appels, druiven, aardbeien, ananas, kiwi, meloen en mango. Voor de wraps hadden we twee soorten. Eentje is met: tortilla, kruidenkaas, kipfilet en avocado, de tweede is met tortilla, pesto, komkommer en kalkoenfilet.

Alle fruit werd in bakjes gedaan zodat op het eind ieder voor zich een papieren beker kon pakken en fruit uitkiezen om een eigen salade samen te stellen. Honing en of citroensap stonden erbij voor de liefhebbers. Natuurlijk leverde dat veel afwas en moest iemand zich opofferen (dat waren Salam, Nisa en Angi uit groep 8). Daarna hebben we alles opgegeten. Het was erg lekker, leuk en leerzaam!

Knikkerbaan met meneer Joy

Bij meneer Joy in de klas maakten we een knikkerbaan. Je had 1 kartonnen papier en veel blauwe strookjes.
Je moest die vouwen om een baan te maken. Als je de baan had dan moest je die plakken op het karton. Je legt dan een knikker op het startpunt. Door het karton op te pakken en te bewegen kun je de knikker door de baan heen bewegen. Je kon ook doodlopende weg maken waar bij je knikker er af valt.

Bee bot met juf Janneke

We gingen robots programmeren. Je kan daar de robots programmeren om een pad te volgen die je gemaakt hebt met houten blokjes en dan moet je de bee bots programmeren door op de pijltjes te klikken. Voor dit stuk heb ik een paar vragen aan Elane (groep 8) gesteld. De vraag was: Wat vond je ervan? Ze zegt : ‘Het is leuk want dan kan je leren programmeren én kan je kinderen uit de andere klassen leren kennen.’

Zo zien de Bee Bots eruit.