Groep 8 doet mee aan de Willem II foodtour.

Groep 8 deed mee aan de Willem II Foodtour. KINGO van Willem II kwam ons uitleggen wat Willem II foodtour inhoud.

De Willem II Foodtour is een project over gezonde voeding in samenwerking met voetballers van Willem II en voedingsdeskundigen. Het doel van de Rabo Willem II Foodtour is om leerlingen bewust te maken van gezonde voeding. Het wordt gepresenteerd door Leo Alkemade en iedere les krijgt de klas een vlogopdracht. Thuis of op school maken ze een video over dingen die te maken hebben met gezonde voeding of de levensstijl van topsporters. We hebben het in de klas bijvoorbeeld gehad over voedselverspilling, streekproducten, de schijf van vijf en we hebben sportdrankjes en smoothies gemaakt.

Tijdens de aftrap van de Willem II Foodtour waren er ook journalisten bij. Een groepje kinderen moest nog even op de foto en de volgende dag waren we te zien in de krant.

Link naar artikel:

Mia en Abi maakten een eindvlog namens groep 8. Die kun je hieronder zien. Binnenkort krijgen we te horen welke groepen een Foodclinic in het Willem II stadion hebben gewonnen.  Als wij hebben gewonnen krijgen jullie dat natuurlijk te horen, hier op het Kinderpersbureau!

Een gedachte over “Groep 8 doet mee aan de Willem II foodtour.”