Duimenactie in groep 7

Ik zit normaal in groep 8 maar vandaag ging ik met groep 7 en de handhaving mee. Ze doen mee met de duimenactie. Je vraagt je vast af wat de duimenactie is. Dit betekent dat de kinderen van groep 7 samen met de handhaving de straat op gaan. Als je iemand tegen komt die iets goed doet dan krijg je een groene kaart. Daarop staat een dikke duim omhoog. En als je iets fout doet, dan krijg je een rode kaart. Bijvoorbeeld: wanneer iemand op de stoep parkeert krijgt hij een rode kaart en als iemand netjes in de witte lijnen parkeert dan krijgt die een groene kaart. Ik maakte een paar foto’s.

De eerste rode kaart die we wouden uit delen was aan een vrouw die op de stoep parkeerde maar ze reed weg toen ze ons zag. Maar de tweede keer dat we probeerde lukte het het was een vrouw in een van die aan de zijkant van de weg parkeerde.

De handhaving

Ik vroeg aan de een handhaving personeel ‘wat is het ergste wat jij moest doen?’ zijn antwoord was: ‘Ik moest een keer met een man vechten.’ Over het algemeen is de handhaving een leuk beroep en zijn ze heel aardig!

Het einde

Ik vond het echt leuk om met groep 7 mee gaan en het ook leuk om te zien wat de handhaving doet

Groetjes! Arseni, groep 8.

3 gedachten over “Duimenactie in groep 7”