KINDERBOEKENWEEK GROEP 6

Ik ben Bilaal, normaal zit ik in groep 8. Maar nu ben ik even te gast in groep 6.

Ik zit achterin de klas en de klas zit helemaal vol. De twee groepen zes zitten namelijk bij elkaar. Juf Fieke is aan het vertellen over verschillende boeken. Ze heeft een koffer meegenomen. Daar zaten allerlei boeken in.

Het onderwerp van deze les is: ‘beroepen’ en ‘worden wat je wil.’

Het  boek Amari gaat over een magische wereld. Amari is een meisje die in die magische wereld op zoek gaat naar haar broer. Het boek is geschreven door B.B Alston.

In de klas ging het ook over de gouden Griffel. Dat is een prijs van het beste kinderboek.

Ze hadden een hoofdstuk over wil je beroemd worden. Ze moesten vertellen welke boek ze het leukst vonden. Het boek dat de gouden griffel heeft gewonnen is Gozert. Dat boek is geschreven door Pieter Koolwijk. Het thema van dat boek is vriendschap, kleuren, anders zijn en avontuur.

2 gedachten over “KINDERBOEKENWEEK GROEP 6”